Unenäolised tormamised

June 26, 2011


allikas: http://listverse.com/2008/10/07/top-10-common-dreams-and-their-meanings/

Viimasel ajal on mind kimbutama hakanud millestki mahajäämise unenäod. Näiteks Hiinas lennukile mittejõudmine, sest olin sattunud valesse lennujaama või terminali. Õige koht oli küll üle tee, aga lennukist õnnestus maha jääda siiski või vähemasti oli unenäos selline tunne. No olgu, seda unenägu võib kuidagimoodi veel seostada minu tõelise PEAAEGU-mahajäämisega Peking-Moskva lennukist tänu reservatsiooni diagonaalis lugemisele. Nimelt pidi lennuk väljuma Pekingist kell 2:30 öösel ning jõudma pärast kaheksatunnist lendu Moskvasse kell 6:40 hommikul. Mina aga seda esimest aega ei märganudki ning seadsin oma plaanid selle hommikuse 6:40 järgi. Muidugi olin ma äralennu-päevaks juba rahast üpriski lage ning ei soovinud oma viimseid Mao pildiga kümnelisi kulutada 100RMB-lise öise taksosõidu peale. Seetõttu istusin hoopis eelmisel õhtul kell 11 lennujaama viivasse ekspressrongi, mis maksis vaid 25 kohalikku raha, ja jõudsin lennujaama veel enne südaööd, et siis südamekloppimise ja värisevate põlvedega – nõrganärviline nagu ma olen – avastada, et kuus-neljakümnest lendu ei olegi olemas, on vaid poole kolmene. Lõpp hea, kõik hea, aga mõni päev hiljem tuli mul üks unenäoline lennukist mahajäämine siiski läbi elada. Ja oi kui tõeline see tundus.

Seda postitust ajendas mind kirjutama aga eileöine unenägu, mis on hetkel veel üsna selgelt (ei tähenda arusaadavat või loogilist) meeles. Olime mingi reisigrupiga kusagil Tartu lähistel ning hakkasime Tartusse tagasi sõitma. Mina otsustasin mingil põhjusel, et lähen hoopis häälega Karksi-Nuia vanaema-vanaisa juurde ning jätan ainult oma raske seljakoti tuttavate juurde bussi. Bussi nähes tabas mind vapustus: tegemist oli ühe Londoni punase double-deckeriga, mis oli aga pilvelõhkujakõrguseks veninud. Panin oma seljakoti bussi, kontrollisin, et taskus oleks natuke raha – oli üks viiekroonine ja kaks kahekümneviielist – ning astusin seejärel teeristi. Kui punane killerbuss minema uhas, tuli mulle äkki meelde, et mu seljakott on ju seal peal! Jah, loogika puudumine on (mu) unenägude üks eripära… Hakkasin bussile järele uhama ning kuidagi õnnestus mul tükk aega tema kannul püsida. Lõpuks sõitis buss läbi ühest mitmekordsest terminalist ja kadus. Lõin bussi jälitamisele käega ning läksin hoopis poodi. Ostsin sealt kilekotitäie helesiniste koortega mune, millest osad toored ja teised keedetud. Tegemist oli muide Hiina stiilis keedumunadega, mida müüakse käepärasuse mõttes katkise koorega. Kummalisel kombel jõudis sinna poe ette ka killerbuss meie reisiseltskonnaga ning pärast mõningaid imelikke seiku (roiskunud veega basseini puhastamine, mingi laohoone korrastamine) avastasin ma äkki, et kõik need sekeldused põhjustanud seljakott oli mul kõik see aeg seljas olnud…

Mida see kõik tähendab?

Uurisin interveebist mahajäämise-unenägude erinevaid seletusi (http://health.howstuffworks.com/mental-health/sleep/dreams/dream-i-have-missed-a-boat-or-a-plane.htm). Tuleb välja, et ühistranspordist mahajäämise või etendustele hiljaksjäämisega seotud unenäod võivad tähendada muretsemist mõne olulise eesmärgi mittetäitmise pärast. Küsimused, mida endalt selliste unenägudega seoses küsida: kuhu sa lähed? miks sa sinna lähed? miks sa arvad, et sa oled “hiljaks jäänud”?

kuhu ma lähen? Karksi-Nuia
miks ma sinna lähen? miks-küsimustele unenägudes sageli vastuseid ei ole… aga päriselus elavad seal mu vanaema ja vanaisa.
miks ma arvan, et ma olen hiljaks jäänud? sest ma pean jälitama vastassuunas ja minust (unenäo järgi otsustades veidi) kiiremini liikuvat bussi, kus peal on mu seljakott, mis on tegelikult mul seljas.

Järeldus: tegemist on tühja jooksmisega!

Alateadlikult (ja kange kaelaga) teie

Madli

5 Responses to “Unenäolised tormamised”

  1. Kata said

    Ääh, (teistepoolne) unenägude seletamine on alati veidi küsitav, isegi kõige üldisemal tasandil, nagu nt et unenäos peegelduvad meie suurimad hirmud või suurimad soovid. Isegi nende kahe kategooria vahel ärajaotamine on raske, kuid unenägusid seletavates kogumikes tuleb sageli valida kümnete märksõnade vahel, millest ükski pole “õige” :D.
    Pealekauba esineb tavaliselt ka korduvates unenägudes päris olulisi variatsioone, mis võivad (no tegelikult ma ei tea:P) sama olulised olla kui need põhielemendid…

  2. orangemoments said

    Ma täitsa usun seda variatsioonide tähendusrikkust, sest selles eilses unenäos oli iga detail tuttav, midagi, millega ma varem kokku olin puutunud, aga lihtsalt unenäole omaselt natuke moonutatud… ehh, mul pole lihtsalt viitsimist mingeid mõistlikke postitusi kirjutada, niisiis käivad unenäod kah :D

  3. Kata said

    Arusaadav. Ja need unenägude seletajad on ikkagi lõbusad :P.

  4. Emps said

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/IB08c-XWE0ZkKtowmAUirrFmSdQWx6J0AfPA5VkuiaU?feat=directlink

    Ma ei oska siin wordpressis neid HTML-koode kasutada (ilmselt sama mis mujalgi), aga kohtasin üht killerbussi tagasiteel Tartusse.
    Tüüp ilmselt ei näinud – või ei tahtnud näha – et ees sõidab politseiauto ja mõtles, et väga tore on mööda sõita kahest sõiduautost korraga ja seejärel pressida end 5x lühemale liiklusvahendile mõeldud pikivahesse (silmanägemine vist taastus).

    Normaalsetel liiklejatel oli kiirusepiirang 90 km/h ja bussil, kui uskuda tema taguotsa, 80 km/h.

    Ajas närvi küll. Võtsin käekotist fotoka ja tegin pildi. Unenägudega ole sel midagi pistmist. Puhas reality.

  5. orangemoments said

    Ta on minu unenäo killerbussist ikka kõvasti madalam. aga need Poola tekstid teevad asja väga ehtsaks. :D
    Ürita see ingliskeelne pildiallkiri ära kustutada/muuta. Google Translate’i sõrmejäljed on peal…

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

